Ny inloggningsportal Phoniro Home Care-app 10/12
Från och med tisdagen den 10 december klockan 12 kommer e-legitimation att krävas för inloggning till Phoniro Home Care-appen.
Viktig information
Om du är inloggad under tiden för aktiveringen så kommer du att förbli inloggad i appen och kunna jobba vidare. När du sedan har loggat ut så behöver telefonen registreras på nytt i Phoniro Care för att det ska gå att logga in igen. Registreringen behöver endast göras en gång per telefon, d.v.s. inte en gång per användare.
Så här gör du för att registrera mobiltelefonen
För att kunna registrera mobiltelefonen så måste den vara online för att få kontakt med Phoniro Care.
- Öppna Phoniro Home Care-appen.
- Fyll i Telefonnamn. Detta används för att kunna hålla reda på och särskilja mobiltelefoner i Phoniro Care på webben.
- Fyll i Telefonnummer (till aktuellt SIM-kort).
- Fyll i licensnyckeln. Koden är 16-siffrig, t.ex. 1234 1234 1234 1234. Du hittar den i Phoniro Care på webben under Support > Licenskoder mobiltelefon.
- Tryck på [Registrera].
- Efter att registreringen har genomförts så slussas du automatiskt vidare till inloggningssidan.
Support
Är du utförare inom Uppsala kommuns egna regi kontaktar du IT via telefon 018-726 00 30 eller Supportportalen.
Är du utförare i extern regi kontaktar du IT via telefon 018-726 00 30 eller via epost: itsupport.hvo.externa@uppsala.se