Tillfälligt beställningsstopp för SITHS-kort from 4/12
Mellan 4 december 2023 till och med 25 januari 2024 kommer det inte gå att beställa ordinarie SITHS-kort. Anledningen är införandet av SITHS eID och ny lösning för mobilt SITHS. Inera behöver göra tekniska justeringar och migrera kortinformation till ny plattform.
SITHS-reservkort
SITHS-reservkort går att beställa under hela beställningsstoppet. Giltighetstiden för SITHS-reservkort kommer från 1 november tillfälligt förlängas till 6 månader istället för 3 månader.
Beställ i god tid
SITHS-kortsbeställningar i IRIS för medarbetare som påbörjar sin anställning under den här perioden behöver inkomma i god tid innan 4 december, alternativt att man beställer SITHS-reservkort.
Hämta ut beställda kort
SITHS-kort som är beställda före 4 december måste hämtas ut senast 19 januari 2024 hos Passerkortsenheten. Aktuella öppettider finns publicerade på Regionens samverkanswebb: SITHS e-id - Region Uppsala
Efter 25 januari 2024
SITHS-kortsbeställningar efter 25 januari 2024 kommer hanteras som vanligt i IRIS. Notera att leveranstiden för SITHS-kort kan vara något förlängd på grund av stoppet.
Frågor?
Kontakta it.support@uppsala.se